5 błyskawicznych sposobów na wzmocnienie układu odpornościowego, czyli jak nie dać się koronawirusowi

autor Karol Wyszomirski
951 views

Koronawirus (COVID-19) jest obecnie gorącym tematem i przyczyną ogólnoświatowej paniki.

Media aż huczą. Na świecie panuje potworna pandemia!

„SARS-CoV-2 zabił do tej pory ponad 5 800 osób. Na całym świecie zakażonych jest ponad 156 390 tys. ludzi. Wywoływana przez niego choroba Covid-19 dotarła także do Polski, gdzie ponad 108 osób jest zakażonych. Trzech obywateli naszego kraju zmarło z powodu choroby.”

Jednak nie wszystkie media podają, że w Polsce już 13 osób zakażonych koronawirusem wyzdrowiało – mówi Główny Inspektor Sanitarny Jarosław Pinkas.

Według Petera Horby’ego, profesora nowo pojawiających się chorób zakaźnych i globalnego zdrowia w Centre of Tropical Medicine and Global Health na University of Oxford, koronawirus ma znamienne oznaki „klasycznego wirusowego zapalenia płuc”, a ponieważ obecnie nie ma dostępnych leków przeciwwirusowych, jedyne co można zrobić, to wzmacniać swój układ odpornościowy.

5 sposobów na wzmocnienie układu odpornościowego

1. Zredukuj stres

Twoje ciało zbudowane jest z 50 trylionów komórek i każdego dnia ponad 100 miliardów z tych komórek umiera. Umierają komórki skóry, włosów, a nawet mięśni. Co oznacza, że każdego dnia w Twoim ciele dochodzi do rozpadu i wzrostu.

Jeśli jednak w twoim życiu pojawia się wielki krwiożerczy tygrys, który zaczyna Cię gonić, cała energia ciała natychmiast transportowana jest do trybu walki lub ucieczki. W jednym celu – zapewnić Ci przeżycie.

Niestety, przejście w tryb walki lub ucieczki jest bardzo kosztowne energetycznie. Dezaktywuje ono układ odpornościowy, a także wzrost i naprawę ciała. A gdy twój układ odpornościowy jest dezaktywowany, drastycznie wzrasta ryzyko choroby.

Dlatego, jeśli chcesz utrzymać swój układ odpornościowy w dobrej formie, wyeliminuj czynniki stresowe ze swojego otoczenia. W mojej książce o biohackingu wymieniłem i opisałem ich ponad 50. W tym artykule podzieli się z tobą jedną podgrupą.

  • Stres fizyczny (zbyt dużo, zbyt ciężkiej aktywności fizycznej)
  • Stres psychiczny (niedobór snu, rozregulowany tym dobowy)
  • Stres emocjonalny (strach, lęk, zamartwianie się)

POWIĄZANY POST: Koronawirus – Wiele osób nie wie, że już zachorowało…


2. Nie przesadzaj z aktywnością fizyczną

Zarówno zbyt długi, jak i zbyt ciężki trening, będzie stresorem fizycznym. Jeśli ciało ma mieć siłę do walki z infekcjami, wirusami i bakteriami – nie może być przetrenowane! Zamiast zarzynać się na siłce, postaw na lekką aktywność fizyczną. Porozciągaj się, zrób jogę, rolowanie, albo wyjdź na spacer.


3. Wysypiaj się

Sen jest najpotężniejszym regulatorem ludzkiego zdrowia, który umożliwia pełną regenerację organizmu oraz oczyszczenie i naprawę mózgu.

Podczas snu organizm ludzki wytwarza hormon wzrostu (hormon młodości), który spala tkankę tłuszczową, buduje masę mięśniową, regeneruje skórę, włosy, paznokcie oraz wspiera rozmnażanie i regenerację wszystkich komórek w ciele.

O ile wysypianie się wpływa pozytywnie na hormony, o tyle niedosypianie działa negatywnie. Brak wystarczającej ilości snu jest potężnym czynnikiem stresowym i powoduje wydzielanie kortyzolu (hormonu stresu), który osłabia układ odpornościowy. Porządnie się wysypiaj. Badania sugerują, że 7-9 godzin snu, to idealna ilość.


4. Nawadniaj się

Woda to podstawa życia. Niestety większość z nas cierpi na chroniczne odwodnienie. Aby dobrze się nawodnić, zacznij dzień od wypicia dużej szklanki wody. Możesz ją lekko stuningować i dodać soli oraz soku z cytryny. Taki koktajl lepiej Cię nawodni, ponieważ zawiera elektrolity, które są niezbędne, aby organizm funkcjonował prawidłowo. W ciągu dnia powinieneś wypić minimum 2 litry wody.


5. Przestrzegaj higieny

Często i dokładnie myj ręce wodą i mydłem. Zakrywaj usta i nos podczas kaszlu i kichania oraz unikaj bliskiego kontaktu z osobami wykazującymi objawy przeziębienia lub grypy.

To są podstawy.

W kolejnych artykułach poznasz bardziej zaawansowane metody wzmacniania układu odpornościowego.

0 Skomentuj
2

Related Posts

Zostaw komentarz