Metoda Tonego Robbinsa na doskonały poranek

autor Karol Wyszomirski
1121 views
Metoda Tonego Robbinsa na doskonaly poranek

Ten artykuł ma dla mnie szczególne znaczenie, ponieważ metoda w nim zawarta pomogła mi pozbyć się uczucia lęku i niepokoju, którego doświadczałem bardzo często o poranku.

Kilka lat temu budząc się o poranku, doznawałem niepokojącego uczucia.

Kiedy wstawałem rano z łóżka, zaczynałem odczuwać narastający niepokój i poddenerwowanie, które z czasem przekształcało się w lęk.

Co sprawiało, że moja uwaga automatycznie kierowała się w stronę problemów.

Nie wiem, czy wiesz jak to jest, kiedy budzisz się rano z uczuciem zmęczenia i przytłoczenia.

Siadasz i zaczynasz myśleć o sposobach rozwiązania swoich problemów, ale wysiłek jest bezowocny i czujesz się jeszcze gorzej…

Tak właśnie się czułem.

Najgorsze w tym wszystkim było to, że to uczucie pojawiało się niemal codziennie.

Wyobraź to sobie.

Budzisz się rano, chciałbyś poczuć się dobrze, ale nie potrafisz i nie wiesz dlaczego…

Istny koszmar.

Metoda Tonego Robbinsa na doskonały poranek

Po kilku miesiącach znalazłem rozwiązanie problemu, stosując narzędzia podpatrzone u Tonego Robbinsa.

Tony Robbins, to najsłynniejszy na świecie mówca, coach i doradca.

Doradzał wielu sławom, takim jak: Bill Clinton, Serena Williams, Leonardo DiCaprio i Oprah (która nazwała go nadczłowiekiem).

Tony uważa, że będąc w złym stanie emocjonalnym, dostrzegamy tylko problemy, a nie widzimy rozwiązań.

I tak też było w moim przypadku.

Budziłem się rano i czułem się przytłoczony…

Do głowy przychodziły mi problemy i nie wiedziałem za bardzo, jak je rozwiązać.

A to wszystko dlatego, że byłem w złym stanie emocjonalnym. 

Próbowałem w tym stanie podjąć próbę sformułowania strategii rozwiązania problemu, ale nie odniosłem sukcesu (z powodu tunelowej wizji problemu).

Na szczęście odkryłem metodę Tonego, dzięki której pozbyłem się uczucia niepokoju i strachu i zastąpiłem jej uczuciem spokoju, bezpieczeństwa, radości i wdzięczność.

Jak się okazało kilkanaście miesięcy później, założenie stojące u podstaw metody Tonego, stało się jednym z moich fundamentalnych założeń w pracy z moimi pacjentami. 

Będąc w złym stanie emocjonalnym, dostrzegamy tylko problemy, a nie widzimy rozwiązań”.

Tony Robbins

Tony zachęca, by przeciwdziałać temu, poprawiając swój stan.

Biochemia mózgu sprawi, że dzięki temu pojawią się w naszej głowie bardziej pozytywne myśli (kiedy zmienia się twój stan emocjonalny, zmienia się twoja percepcja rzeczywistości, czyli to jakie informacje twój umysł wyłapuje z otoczenia). Dopiero wtedy powinieneś myśleć o strategii, ponieważ zaczniesz dostrzegać możliwości, a nie tylko ślepe zaułki.

Tony Robbins, natychmiast po wstaniu z łóżka rozpoczyna swoją procedurę rozruchu, która ma wywołać szybką zmianę jego stanu emocjonalnego.

”Według mnie, jeśli chcesz ruszyć w życiu do przodu, musisz się rozruszać”

Tony Robbins

Metoda na poranny rozruch

Poniżej podam Ci moją metodę porannego rozruchu, którą opracowałem w oparciu o to, co robi Tony.

  • Zimny Prysznic.
  • 2-3 minuty dowolnego ćwiczenia (moje ulubione pajacyki).
  • Ćwiczenie oddechowe „oddech ognia” wywodzące się z jogi – 3 serie, 30-50 powtórzeń.

    Zmodelowałem sposób Tonego i tak jak on, szybko wyciągam ręce nad głowę przy wdechu i opuszczam je przy wydechu, tak aby łokcie znalazły się na wysokości klatki piersiowej (bardzo podobnie jakbym podciągał się na drążku podchwytem).
  • Medytacja wdzięczności – której celem jest obudzenie w sobie pozytywnych emocji na resztę dnia.
  • 20 minutowy spacer z psem.
  • Kawa kuloodporna (bulletproof coffee)

Na poniższym filmiku możesz obejrzeć jak tłumaczy to Tony.

Medytacja Wdzięczności

Pierwsze 3 minuty: „Skupiam się na odczuwaniu bezgranicznej wdzięczności za trzy rzeczy. Jedna z nich powinna być jak najprostsza: powiew wiatru na twarzy albo wspomnienie chmur, które właśnie widziałem. Nie chodzi o zdawkową wdzięczność. Musi ona napełnić moją duszę, ponieważ wszyscy wiemy, że kiedy jesteśmy wdzięczny nie ma miejsca na gniew. Nie można jednocześnie gniewać się i być wdzięcznym. Kiedy odczuwamy wdzięczność, nie ma miejsca również na strach, gdyż te dwa uczucia się wzajemnie wykluczają”

Drugie 3 minuty: „Całkowita koncentracja na uczucie obecności wszechświata/boga/siły wyższej. Ta wewnętrzna obecność uzdrawia moje ciało, umysł, emocje, relacje i finanse. Widzę, jak rozwiązuje wszystkie moje problemy, które wymagają rozwiązania. Doświadczam wzmocnienia mojej wdzięczności, przekonania i pasji […]”.

Ostatnie 3 minuty: „Koncentracja na 3 rzeczach, które muszę zrobić, by osiągnąć cel. […] Patrzę na nie tak, jakby były już zrobione, odczuwam towarzyszące temu emocje itd… […]”

“Powiem to, co zawsze: nie ma wymówki, żeby nie poświęcić dla siebie 10 minut. Jeżeli nie masz 10 minut, to nie masz życia.”

Tony Robbins

Powyżej podałem Ci metodę, którą opracowałem dla siebie, na podstawie to, co robi Tony Robbins.

W moim przypadku poskutkowało.

Odniosłem znaczącą poprawę jakości życia, ponieważ już o poranku wprowadzam się w odpowiedni stan, dbając o swoje ciało, umysł i ducha 🙂

To tylko 15 min dziennie.

A jak będzie z Tobą?

PS: Pamiętaj, że to tylko przykład tego, jak może wyglądać twoja poranna rutyna. Stwórz sobie taką, która będzie dla Ciebie komfortowa i jednocześnie wprowadzi Cię w odpowiedni stan 🙂

PSS: Podobał Ci się artykuł? Masz pytania? Wątpliwości? Zostaw, proszę komentarz poniżej. Dzięki temu będę mógł przygotowywać treści takie, jakich potrzebujesz.


0 Skomentuj
6

Related Posts

Zostaw komentarz