Przestań jeść śniadanie i zacznij wreszcie chudnąć!

autor Karol Wyszomirski
2521 views

Przestań jeść śniadanie i zacznij wreszcie chudnąć!

Czy zdarzyło Ci się kiedyś tak spieszyć do szkoły lub pracy, że wyszedłeś z domu bez śniadania?

Pewnie byłeś na siebie zły, zwłaszcza jeśli w głowie brzmiał CI utarty slogan: ŚNIADANIE TO NAJWAŻNIEJSZY POSIŁEK DNIA!

A gdybym powiedział Ci, że niektórzy celowo nie jedzą śniadań i dzięki temu mają wyższy poziom energii, spalają tkankę tłuszczową przez cały dzień i czują się zdrowsi – uwierzyłbyś mi?


Spokojnie – nie musisz mi wierzyć od razu, po prostu przeczytaj uważnie ten artykuł i przekonaj się, że to prawda.

UWAŻAJ! Jeśli nie jesteś gotowy na całkowitą zmianę swoich przekonań i wolisz dalej wierzyć w to, że dieta musi być trudna i uciążliwa to natychmiast przestań czytać ten artykuł.

ZACZYNAMY.

Pozwól, że najpierw zadam Ci pytanie –  Dlaczego śniadanie ma być najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia? Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się zastanawiać nad tym pytaniem? Wiem co teraz myślisz, przypominają Ci się słowa rodziców oraz utarty w głowie slogan reklamowy „Śniadanie doda Ci energii na cały dzień, będziesz zdrowy i silny!”

Czy aby na pewno?

Amerykańscy naukowcy z Department of Biological Sciences University of Alberta w swoich badaniach wykazali, że ludzie jedzący śniadania o poranku doświadczają:

  • Uczucia senności i zmęczenia po około 30-45 minutach.
  • Spowolnionego myślenia i uczucia „otępiałego umysłu”, nawet do 3-4 godzin!
  • Problemów ze skupieniem, koncentracją i kreatywnością.
  • Zatrzymania nocnego wyrzutu hormonu wzrostu i spalania tkanki tłuszczowej.
  • Zwiększonego odkładania tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha, ud i pośladków.
  • Problemów z układem pokarmowym, wzdęcia, gazów wydętego brzuch (zwłaszcza po „zdrowych” węglowodanach)
  • Podwyższonego poziomu i wahania poziomu glukozy i insuliny, co zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia cukrzycy i choroby wieńcowej.

Nie martw się, doświadczyłem praktycznie wszystkich powyższych konsekwencji jedzenia śniadania (i to jako dietetyk i trener, kto by pomyślał…)

Teraz OCHRONIE Cię przed negatywnymi skutkami śniadań wyjaśnię Ci jak przestać SPOWALNIAĆ swój METABOLIZM i wreszcie zacząć efektywnie chudnąć!

Kiedy śpisz, Twoje ciało produkuje hormon wzrostu, który odpowiedzialny jest za spalanie tkanki tłuszczowej i przyrost dobrej jakości masy mięśniowej. Gdy budzisz się rano, hormon wzrostu jest dalej na wysokim poziomie, jednak gdy zaczynasz spożywać jedzenie, a w szczególności węglowodany, poziom hormonu wzrostu gwałtownie spada, a spalanie tkanki tłuszczowej zatrzymuje się natychmiast!

Pewnie nawet nie zdajesz sobie sprawy dlaczego tak się dzieje.

Amerykańskie badania przeprowadzone w 2017 roku POTWIERDZAJĄ fakt, iż nie jedzenie rano śniadania wpływa pozytywnie na utartę tkanki tłuszczowej, zredukowanie dziennej ilości spożywanych kalorii i NIE WPŁYWA negatywnie na zdrowie.

W zasadzie, przesunięcie śniadania na późniejszą porę dnia, czyli tak zwany „wydłużony post” zapewnia:

  • Przyspieszenie metabolizmu.
  • Wzrost naturalnego poziomu hormonu wzrostu (przyspieszona utrata tkanki tłuszczowej i przyrost dobrej jakości masy mięśniowej).
  • Poprawienie insulino wrażliwości (lepiej przyswajasz węglowodany).
  • Wyższy poziom energii i poprawę koncentracji.
  • Obniżenie ciśnienia krwi i kortyzolu.

Wydłużony post oznacza, że pierwszy posiłek zjadasz 16 godzin po kolacji.

Jeśli jadłeś kolacje np. o 20, to śniadanie zjadasz następnego dnia o 12.

Jeśli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej na temat tego co jeść na pierwszy posiłek, poniżej zamieściłem przykładowy posiłków.

Podział w zależności od twoje obecnej formy (ilości tkanki tłuszczowej).

Śniadania białkowo-tłuszczowe (dla osób z powyżej 10% tkanki tłuszczowej):

  • Jaja sadzone z bekonem na prawdziwym maśle, dowolne warzywa.
  • Pierś z kurczaka z orzechami nerkowca i warzywami.
  • Proteinowe pancakes z masłem orzechowym.
  • Szejki białkowy, migdał

Śniadania białkowo-węglowodanowe (dla osób z poniżej 10% tkanki tłuszczowej):

  • Proteinowe Pancakes z owocami i sosem.
  • Płatki jaglane/owsiane z odżywką białkową i owocami.
  • Spagetti z indyka z makaronem i warzywami.
  • Pierś z kurczaka z pieczywem pełnoziarnistym.

A teraz pomyśl… Wiedząc to możesz o poranku efektywnie zaprogramować swoje ciało do spalania tkanki tłuszczowej przez cały dzień!

No dobra, ale niektórzy ludzie powiedzą że, bez śniadania nie mają siły, boli ich brzuch, nie dają rady funkcjonować czy pracować normalnie, co jest zrozumiałe. Dzieje się tak dla tego, że ich dieta, podaż kalorii w ciągu dnia, mirco i macro składników, A w szczególności kolacja jest nieodpowiednio zbilansowana.

Już wkrótce, opowiem Ci o 20 minutowym porannym rytuale moich klientów, dzięki któremu:

  • Programują metabolizm na spalanie tkanki tłuszczowej przez cały dzień
  • Odprężają swoje ciało i umysł przygotowując je na nadchodzący dzień,
  • Aktywują dostęp do zasobów kreatywności i efektywności,
  • Korzystają z prostej techniki „oddechu ognia” co pomaga aktywować ich umysł i ciało, dzięki czemu wystrzeliwują z domu z ogromnymi pokładami motywacji niczym rakieta NASA!

Zacznij więc od przesuniętego śniadania i bądź w gotowości na kolejną porcę wiedzy, która zmieni Cię na lepsze!

Karol Wyszomirski

 

1 Skomentuj
0

Related Posts

1 Skomentuj

Jedyna kawa, która spala tłuszcz - Karol Wyszomirski - Trener Personalny, Dietetyk Sporotwy 22 lipca 2018 - 07:54

[…] Skomponujesz stymulujące metabolizm śniadanie (kliknij tu) […]

Reply

Zostaw komentarz