Sekret skutecznego odchudzania

autor Karol Wyszomirski
483 views
sekret skutecznego odchudzania

Wiele osób patrzy na proces odchudzania w kategorii równania matematycznego.

kalorie pobrane – kalorie spalone = ilość tłuszczu

To równanie doskonale obrazuje, to co nazywamy kaloryczną zmyłką. I jest bardzo niebezpieczne, ponieważ wydaje się tak proste i intuicyjne. A jeszcze gorsze jest to, że niestety istnieje więcej takich fałszywych równań…

Z czysto matematycznego punktu widzenia ma ono sens. Jednak organizm ludzki to nie równanie matematyczne, tylko skomplikowana maszyna, złożona z wielu systemów, które nieustannie oddziaływują na siebie i dostosowują się do ciągłych zmian środowiskowych.

Gdyby odchudzanie polegało tylko na redukcji kalorii, to nasze społeczeństwo nie byłoby tak otyłe.

Nadwagę ma co drugi Polak

Z danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wynika, że podwyższoną masę ciała ma blisko 2 mld ludzi na świecie; każdego roku odpowiada ona za blisko 3 mln zgonów. W ciągu ostatnich 40 lat populacja osób otyłych zwiększyła się prawie trzykrotnie.

Podobnie jest w naszym kraju. „Na podstawie prowadzonych w Polsce badań nadwagę i otyłość ma obecnie 40%. osób w wieku 25-29 lat, 55%. osób w wieku 35-39 lat i ponad 65% dla osób powyżej 50. roku życia” – twierdzi dr Janusz Dobosz z Narodowego Centrum Kondycji Fizycznej AWF w Warszawie.

To przerażające statystyki. A jeszcze gorsze jest to, że z roku na rok te liczby rosną, pomimo że próbujemy się zdrowo odżywiać.

Jeśli nie zmienimy dotychczasowego sposobu myślenia o odchudzaniu, to niestety te statystyki będą rosły z roku na rok coraz bardziej.

Optymalizacja srodowiska hormonalnego

Optymalizacja środowiska hormonalnego

Tak, kalorie są ważne. Ale nie są najważniejsze. To, co w procesie odchudzania jest ważniejsze, to optymalizacja środowiska hormonalnego. W szczególności insuliny, leptyny i kortyzolu. I to właśnie od ich optymalizacji powinniśmy zacząć proces odchudzania.

Spójrzmy co dzieje się w naszych organizmach gdy śpimy…

Kiedy śpisz twój organizm produkuje hormon wzrostu, który spala tkankę tłuszczową, promuje rozwój mięśni, regeneruje ciało i jest kluczowy do utrzymania optymalnego zdrowia.

Kiedy wstajesz rano poziom hormonu wzrostu pozostaje nadal podwyższony. Twój organizm czerpie wtedy energię z rezerw, ponieważ znajduje się w trybie opróżniana magazynów, lub inaczej tak zwanym „fat burning zone”.

Niestety większość z nas nie pozostaje długo w trybie opróżniania magazynów, ponieważ wkrótce po przebudzeniu zjadamy śniadanie i przechodzimy do trybu magazynowania.

Kiedy z samego rana zjadamy śniadanie, w szczególności takie, które zawiera węglowodany (cukry proste i złożone) w naszej krwi wzrasta poziom cukru. W odpowiedzi na podniesiony poziom cukru, trzustka uwalnia insulinę (hormon magazynujący). Wzrost insuliny powoduje przejście organizmu w tryb magazynowania, w konsekwencji czego spada poziom hormonu wzrostu (hormonu młodości) i glukagonu (hormonu szczupłości).

Insulina i otyłość

Gdy często spożywamy posiłki w naszym krwiobiegu nieustannie krąży insulina, co oznacza, że jesteśmy w trybie magazynowania. Długoterminowo podniesiony poziom insuliny prowadzi do insulinooporności, otyłości i chorób metabolicznych. Szacuje się, że w Polsce insulinooporność ma ponad 10 milionów  Polaków. Insulinooporność staje się plagą naszych czasów i prowadzi do wielu chorób metabolicznych.

Badania przeprowadzone przez Russela Jonssa D. i Khana R. w 2007 roku potwierdzają fakt, że insulina powoduje otyłość. Pacjenci regularnie zażywający insulinę, a także lekarze, którzy ją przepisują, znają tę brzydką prawdę: im więcej insuliny przyjmujesz, tym bardziej otyły się staniesz.

Dlatego jeżeli chcesz schudnąć i poprawić swoje zdrowie, musisz o poranku utrzymać wysoki poziom glukagonu i hormonu wzrostu.

Jest to możliwe jedynie pod jednym warunkiem – stężenie insuliny musi być niskie.

Dzięki temu, twój organizm będzie korzystał z tłuszczu jako źródła energii.

Jak zatem zwiększyć produkcję hormonu wzrostu (hormonu młodości) oraz glukagonu (hormonu umożliwiającego wykorzystanie tłuszczu jako źródła energii) i jednocześnie zachować niskie stężenie insuliny (hormonu magazynującego)?

Odpowiedz na to pytanie znajdziesz w mojej książce Biohacking – Przewodnik dla Początkujących. Znajdziesz w niej wiele metod, które pomogą Ci zoptymalizować hormony, co przyspieszy proces odchudzania. Skorzystaj z kodu “biohacking” i kup ją z 40% rabatem!


Źródła:

http://naukawpolsce.pap.pl/

0 Skomentuj
0

Related Posts

Zostaw komentarz